Kom Aan Boord

Om Aan Boord is veel ruimte. We spelen op de pleinen en in het groen. Dat groen betrekken we bij ons onderwijs; we leren uit het bos en uit onze moestuin. We voelen ons prettig bij kijken, luisteren, voelen en verwonderen en genieten van Gods schepping.

Leren met plezier

We leren het kind goed kennen en zien hoe het leert. Daarvoor gebruiken we bservatiemethodes, maar nog meer onze ogen en onze pedagogische en didactische kennis. Wanneer het kind zelf met plezier het leren oppakt, hebben wij onze missie behaald.

We zoeken samen naar leesplezier. Onze bibliotheek is mooi en staat vol met goede boeken. Zelfs de kleuters kunnen al een boekbespreking houden. Bij de kleuters staat het spelenderwijs leren voorop. In een rijke en uitnodigende omgeving is het thema waarover we werken steeds zichtbaar. De kleuter mag daarin zichzelf zijn.

"Om onze school is veel ruimte. We spelen op de pleinen en in het groen."

Zelfstandig werken

We geven structuur aan de lessen en het gebouw, zodat het goed werken is. Iedereen vaart daar wel bij. We leren de kinderen zelfstandigheid en willen graag dat ze sociaal ook Kanjers worden. Daarvoor volgen we de Kanjertraining. We leren respect voor elkaar en elkaars mening te hebben.

Trots op wat we bereiken

We werken aan onze resultaten, maar vieren ze ook. We leren kinderen trots te zijn op wat ze bereiken. De leerlingen leren leren en weten wat ze willen leren. Met deze zelfstandigheid verlaten ze Aan Boord voor de volgende stap in hun lerende leven.

Christelijke identiteit Centraal

In onze school is de grote kleurige hal. Daar starten wij elke maandag de schoolweek. We steken de kaars aan, openen de Bijbel, zingen en bidden samen, en openen zo de week met elkaar en met God. Met deze ontmoeting vinden we, na een weekend of vakantie, ons plekje weer in de school. Dat is goed voor kinderen en volwassenen, om je goed te voelen in de school.