We bieden voor ieder kind het best mogelijke onderwijs

Bij Codenz willen we het elke dag beter doen. We vinden het belangrijk dat onze leerkrachten kennis en ervaring uitwisselen en elkaar uitdagen. ‘De ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. We streven voor ieder kind naar het best mogelijke onderwijs’, vertelt directeur onderwijskwaliteit Katalin de Kleuver.

‘We zijn een lerende organisatie. Dit betekent dat teams regelmatig met elkaar in gesprek gaan over verbeterpunten voor bijvoorbeeld het geven van instructie of didactiek. Collega’s staan open voor elkaars advies en proberen samen nieuwe werkvormen uit. Als directeur onderwijskwaliteit neem ik ook regelmatig een kijkje in de klas. Wanneer ik enthousiast ben over een les? Als ik op het puntje van mijn stoel zit en de tijd vergeet.’

Samen weten we veel

‘Onze leerkrachten weten samen heel veel. Samen met onze Intern Begeleiders (IB’ers), rekencoördinatoren, hoogbegaafdheidscoördinatoren en gedragsdeskundigen van verschillende scholen weten elkaar ook goed te vinden. Leerkrachten delen hun ervaringen met elkaar en denken mee wanneer iemand een (hulp)vraag heeft. We inspireren elkaar om het anders te doen en geven elkaar graag praktische tips. We nemen de tijd voor evaluatie. Want juist door te kijken wat wel en niet goed gaat, kunnen we ons onderwijs blijven ontwikkelen.’

‘Onze leerkrachten weten samen heel veel’

- Katalin

Ik ben trots

‘Ik ben trots wanneer samen werken of leren leidt tot ander gedrag of een andere aanpak. Ik word heel blij van leerkrachten die oog hebben voor het leren van alle kinderen in de klas. Een veilige sfeer creëren met een focus op leren zorgt ervoor dat kinderen zich vrij voelen om fouten te maken. Waar ik ook trots op ben is een leerkracht die na een bezoek in de klas tegen me zegt: “Het ging vandaag niet goed. Kom je morgen nog een keer?”

Open organisatie

Alle kinderen moeten eigenaar van het eigen leerproces worden. “Vanuit eigenaarschap ga je je competent voelen. De succeservaring die je binnen Snappet is enorm en dat stimuleert kinderen om nog meer verantwoordelijkheid te nemen. Er gaat niets boven zien dat je iets goed doet bij het verwerken van de lesstof. Dat daagt uit tot verder leren.”

'Positiviteit en enthousiasme in het team van grote invloed op de kinderen'
image

Lees hier over Willemijn, leerkracht van de Zevensprong in Dronten, over haar keuze voor Codenz

Deel dit artikel